Szanowni Państwo, 

w związku z przedłużeniem okresu  zawieszenia zajęć w placówkach oświatowych: żłobkach, szkołach, uczelniach na obszarze całego kraju do dnia 10.04.2020 r. , informujemy, że zajęć na basenie również  w tym okresie nie będzie.  W tej sytuacji zajęcia z tego okresu -nie przepadają i  zostaną przesunięte na kolejne tygodnie w kwietniu lub w maju. 

Pozdrawiamy Luka Sport

Pływanie to czynność, która angażuje więcej mięśni, niż jakakolwiek dyscyplina sportowa. Dzięki niej możemy wzmocnić serce, płuca i układ krążenia, a ponadto poprawić kondycję bez obciążania kręgosłupa. Aby jednak skorzystać z zalet tej formy aktywności fizycznej trzeba wcześniej nauczyć się pływać. Jak to zrobić?

Pływanie wymaga niewątpliwe dużego wysiłku i mnóstwa energii. Umiejętność prawidłowego oddychania podczas uprawiania tej dyscypliny sportu – czy to na zawodach, czy rekreacyjnie – jest niezwykle istotna.

Niezależnie od tego, czy pływamy rekreacyjnie, czy też przygotowujemy się do zawodów, większość z nas chce poruszać się w wodzie jak najszybciej. Wbrew pozorom wymierne efekty możemy osiągnąć nie poprzez bardziej energiczne ruchy kończyn, ale stosując zupełnie inne metody. Jakie?

Większość dzieci bardzo chętnie bierze udział w zajęciach nauki pływania. Nieco gorzej jest z dorosłymi, którzy nierzadko traktują brak podstawowych umiejętności pływackich jako powód do wstydu.